Naslov prispevka zveni kot reklama za lahkotnejšo gledališko predstavo v izvedbi Špasteatra. Pa ni, ker ta predstava ne potrebuje reklame in je razprodana za mesece vnaprej.
Sam si jo še nisem ogledal, predvidevam pa, da je predstava lahkotnejša komedija brez kulis in z petimi ženskami v glavni vlogi. Skratka predstava, ki je zanimiva za zelo širok krog gledalcev in ki je za samo postavitev, predvidevam, trivialno enostavna.
Samo primerjava te predstave z kakšno zahtevnejšo postavitvijo v Drami, je pa verjetno primerna tudi za primerjavo med zahtevnejšim TV programom, ki naj bi ga producirala RTV Slovenija in lahkotnejšim, zabavnejšim, tržno zanimivim programom, kot ga producirajo običajno komercialne TV postaje.
Tu bi morala biti skrita tudi logika, zakaj plačujemo RTV naročnino.
Ker preprosto nek zahtevnejši program, širšega družbenega pomena, ne more nastopati prosto na trgu in se financirati samo od reklam in ostalih sponzorskih prijemov. Ker je tak program zanimiv za bistveno ožji krog gledalcev in kot tak praktično nezanimiv za oglaševalce.
RTV Slovenija pa je ubrala zanimivo pot, saj opažam in to sem na Blogu tudi večkrat napisal, da se je začela obnašati kot komercialna TV in izriva iz programa zahtevnejše vsebine, ali v manj privlačne termine, ali pa povsem ukinja oddaje.
Jasno, uspeh Špasteatra in nekaterih njihovih postavitev, bi lahko posnemala tudi Drama in vrgla iz sporeda Ano Karenino, Alamuta in še vse ostala zahtevnejša dela. Glede na kakovost igralcev, ki igrajo v Drami, ne dvomim, da bi lahko uspešno igrali tudi samo v lahkotnejših komedijah, kjer bi se vrste pred blagajno trikrat ovile okrog Trga revolucije in bi bile predstave razprodane za leto vnaprej.
Zakaj tega ne počno, je jasno samo njim. Morda bi vendarle najeli kakšnega strokovnjaka iz RTV Slovenija za mrežni marketing?
Povezave:
– SNG Drama
– 5žensk.com
– RTV Slovenija
12 03 2007 na 16:43
Pravzaprav ni nič slabega, če imaš na izbiro več variant gledališkega programa, ker je še vedno osebna izbira, kaj boš šel gledat. Kar pa se tiče RTV SLO in drugih komercialnih TV, pa je možnost izbire že bolj omejena, če presediš veliko časa pred TV. Meni osebno je všeč, da nacionalka nima toliko EPP (recimo filmi od sredah). POP TV itak samo ciklično ponavlja filme, vmes pa nas pita z bedastimi 20 let starimi nanizankami in klobasastimi španskimi nadaljevankami. Včasih se vprašam, če je res možno, da nas kot gledalce tako podcenjujejo. Marketinški vložki so čisto sprejemljiva zadeva (čeprav še vedno moteča), če je tudi program kvaliteten in to logiko bi verjetno razumel vsak povprečni gledalec. To stalno ponavljajoče se “Coca-Cola time” pa mi že preseda. Realno gledano je res zadnje upanje za kvaliteten program nacionalka. Vsi enostavno sprejmemo, da plačujemo naročnino in se nam vsaj del vložka vrne. Prav zanima me, koliko gledalcev v času EPP ostane pred zasloni in gleda tudi to. Po tej logiki so torej EPP čisto nekoristni (razen, da prekinjajo program) in nimajo funkcije, ki jim jo pripisujejo sponzorji.
12 03 2007 na 16:58
EPP ni nekoriste, saj nenazadnje POPu ne plačuješ naročnine in te ne zanima, kako finančno pokrije program. Pa ga lahko kljub vsemu gledaš. RTV ti pošilja vsak mesec položnico, če imaš električni priključek.
12 03 2007 na 17:20
Ja, sej vem 🙂
Ne zanima me, kako POP plačuje svoj program, čeprav imam vsakih 15 ali 20 minut demonstracijo tega. In res je. Mogoče zato, ker plačam naročnino nacionalki, upam, da bo program bolj kakovosten. Sicer je pa to večni krog…nerganje gledalcev…kajne…pa to sploh ni bila tema;
12 03 2007 na 17:26
rtv slo naj se zresni! plačujem elektriko redno, zato to lahko rečem naglas.
12 03 2007 na 17:27
V glavnem, po sili razmer sem prisiljen iti gledat 5žensk.com Komi čakam, upam da ne bo zehhhhhh….
12 03 2007 na 17:56
Hehe…res trpiš. Jaz sem gledala. Saj še kar hitro mine. Pač klišeji na malo bolj zabaven način.
12 03 2007 na 18:22
mene pa nekako največji hiti bilo česa nikoli ne pritegnejo…me mine, ker je preveč ravzpito. morda pe le kaj zamujam 😉 raje bi šla gledat moške, ampak mi zasedba ni najboljša
POP tv pa bi itak morali ukinit….edina njihova cvetka je POP in, s katerim vedno mislijo boga za j primit!