Ustvarjalci javnega mnenja

Pri nas je marsikaj sprevrženo, etika in morala pa čisto na psu. To imam jaz vedno pred očmi ko poskušam razumeti pojave okrog sebe.

To, da so naši mediji namenjeni predvsem ustvarjanju javnega mnenja je upam že dolgo znano in na tem področju se ni naredilo nič. Tako je bilo nekoč in tako je ostalo do danes.

Zanimive pa so tudi razen agencije in inštituti, ki se ukvarjajo z raziskavami javnega mnenja (Ninamedia, Valicon, Mediana in morda še kakšna).

Pred leti so me dobili na levi nogi in ker je bil glas na drugi strani telefona simpatičen, sem si vzel nekaj minut časa in odgovoril na zastavljena vprašanja. Potem se mi je pa zgodilo to, da so me praktično tedensko zvečer klicali iz raznih agencij in me spraševali, če bi sodeloval v “raziskavi trga”.

Ker statistično ni možno, da bi me tolikokrat naključno izbrali, je bila edina logična razlaga ta, da so si izmenjali moje podatke in telefonsko številko, mogoče pa tudi moje odgovore, da si potem lahko ustvarijo še profil o meni. In seveda ko imaš na kupu enkrat zbrane vse te podatke, nenazadnje tudi politične preference v smislu… koga bi volili, če bi bile volitve to nedeljo, kar naj bi bile varovan občutljiv osebni podatek, manjka samo še korak da analiza javnega mnenja postane čisto navadna manipulacija z javnim mnenjem.

Vedno obstaja nekje nek naročnik, ki te meritve naroča in jih plača izvajalcu. In ker si ponavadi naročniki želijo videti točno določen rezultat meritve jim to najlažje daš tako, da ne kličeš kar naključno, ampak glede na podatke iz profilov tistih, ki so na te raziskave pripravljeni odgovoriti. Pa tu niti ni nujno da naročnik zahteva točno določen rezultat vnaprej. Agencija lahko ve, kaj naročnik pričakuje, da bo rezultat raziskave javnega mnenja in mu to tudi dostavi. Tako se potem naročnik še kdaj z veseljem vrne po novo raziskavo, ker je bil z rezultatom zadovoljen. Pa čeprav je ta lahko povsem napačen.

Jaz sem sicer odgovoril samo na eno tako raziskavo, potem so me nekaj časa s tem morili po telefonu in dokončno obupali.

Po moji izkušnji ene in edine raziskave do sedaj pa nisem bil deležen tudi nikakršnega pravnega poduka, torej za katerega naročnika jaz to odgovarjam, kako bodo varovani moji odgovori, kdo vse ima do teh odgovorov dostop in ali se lahko odgovori delijo ali celo prodajajo naprej ostalim agencijam in drugim zainteresiranim.

Na veliko prekupčujejo z našimi podatki razni spletni velikani in močno dvomim, da tega ne bi počel tudi še kdo drug, ki mu zaupamo preveč.

Agencije za raziskavo javnega mnenja so pri meni absolutno na črni listi.

Preveri še:
Vox populi gizmo

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s