900 konjev na vodi

Ta vodni dirkalnik se nahaja v mestu Krk na otoku Krku. Gumenjak ima zadaj tri motorje Mercury, vsak od njih pa ima 300 konjev. Torej skupaj 900 konjev. In to drvi po vodi zelo hitro. Prek 100 km/h.

foto: Dr. Onyx

Sem pa na hitro naredil izračun, kako dobičkonosen je lahko ta dirkalnik na vodi. Najdražji na tem čolnu so sigurno motorji. Po moje stane en tak motor nekje okrog 30.000 €, kar pomeni skupaj 100.000,00 € samo za tri motorje. Gumenjak, oprema in sedeži stanejo verjetno še kakšnih dodatnih 50.000,00 € tako da pride čoln skupaj okrog 150.000,00 €.

15 minutna vožnja s tem čolnom stane 120 kun, kar pomeni okrog 15 € za eno vožnjo. Zadnja dva sedeža sta nekoliko dražja, ker sta višje, ampak to ni bistveno. Čoln izpluje skoraj vedno poln tudi zaradi pravilne razporeditve teže, saj so hitrosti visoke, manevri pa tudi precej divji, tako da se s tem čolnom prevrniti nihče ne želi. Torej ena vožnja prinese okrog 150 €. Kot sem opazoval, se vožnje začno ob 18:00 uri in trajajo tudi v noč po 22:00 uri, skupaj okrog 8 do 10 voženj na en večer. Torej recimo dnevni zaslužek 1.200,00 €. Po moje v eni poletni sezoni tale čoln lahko zasluži od 50.000,00 do 100.000,00 €. Nekaj denarja gre še za gorivo in zaposlene, ampak po mojih hitrih izračunih se strošek čolna povrne v treh do štirih letih. Na dobri lokaciji, kjer je veliko turistov, bi se dalo s takim čolnom zaslužiti v njegovi življenjski dobi torej krepko prek pol milijona evrov.

Seveda pa je pri nas potrebno poleg davkov upoštevati še stroške za podkupnine državnih in lokalnih uradnikov, saj brez tega ne gre in je to del lokalne folklore raznih opankarjev in papučarjev. Verjetno pa na Hrvaškem ni kaj dosti drugače, samo to pa nisem spraševal. Pri njih tem parazitom sicer rečejo uhljebi.

Sem pa opazil, da si je tudi naša pomorska policija že leta 2016 kupila dva podobna dirkalnika na vodi. Če se ne motim sta gumenjaka parkirana v Piranu, poganjata pa ju dva motorja Yamaha s po 350 konji. Koga preganjajo na naših par kvadratnih kilometrih morja s kar dvema tako močnima čolnoma sicer ne vem, verjamem pa, da policisti na teh dveh čolnih uživajo, ko se zapodijo za jadrnicami in ribiškimi čolni. Po moje se kdo na barki kar ustraši, ko mu pridrvi nasproti 700 konjev slovenske pomorske policije. Ampak v redu, ta dva čolna sta menda za razliko od legendarnega P-111 vsaj plovna in nista ves čas na remontu. Včasih pa odplujeta koga tudi reševat, če se znajde v neurju na morju, namesto na varnem v marini.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s