Tri kazenske točke

Če odštejem dve kazni za napačno parkiranje v Ljubljani sem do sedaj v 30 letih, kolikor časa že imam vozniški izpit, dobil zgolj eno samo kazen za prehitro vožnjo in še to na Hrvaškem sredi 90 leti. Pa še v tem primeru je šlo za maščevanje, ker jim nismo pomagali v vojni in so samo mene kaznovali v koloni vozil, kjer so vsi vozili krepko prek omejitve. Znak za omejitev hitrosti pa je ležal nekje v grabnu in nihče verjetno ni verjel, da mislijo z njim resno oziroma da ta znak zares velja, ker je bila omejitev 40 km/h, cesta pa ravnina kot v Nevadi.

Zadnjič pa dobim na dom priporočeno pismo mestnega redarstva Ljubljana, kjer so mi s stacionarnim radarjem namerili 49 km/h v coni 30 km/h. Za ta prometni prekršek je pri nas kazen 3 kazenske točke in 300 €, če plačam takoj je polovička 150 €. Za kazenske točke pa ni polovičke. Da je tam radar vem že dolgo in ni mi jasno, kako sem lahko to spregledal. Ampak v redu. Če so toliko namerili, bo že držalo in bom to požrl. Je pa ob tem vsaj zanimivo, da je v Nemčiji menda kazen za prehitro vožnjo v naselju za prekoračitev od 16 do 20 km/h 70 € in nobene kazenske točke! Pri nas pa 300 € in 3 kazenske točke ob bistveno nižjem standardu. Bravo! In verjetno se v Nemčiji zaradi toliko nižjih kazni pobijajo na cestah? Ne bi rekel. Prej bi rekel, da nas imajo pri nas za bedake. V prvi vrsti tako imenovana prometna “stroka” in posebna oblika organiziranega kriminala, ki se mu reče “politika”.

Sem pa Tanji ali Tini ali kakorkoli ji je že ime, ki se je podpisala pod pismo mestnega redarstva potem po elektronski pošti poslal sporočilo, da bo zaradi kazni sedaj mojih šest otrok prisiljeno jesti nezdravo, visoko kalorično hitro prehrano, z veliko nasičenih maščob, sladkorja in soli ter bodo verjetno zaradi tega pomrli pred 50 letom za srčno – žilnimi boleznimi. Prav tako ne vem, kako jim bom letos kupil zvezke in svinčnike za šolo. Na šolanje na daljavo prek videokonferenc v času epidemije pa lahko moji otroci sedaj kar pozabijo, saj nimamo za zvezke in svinčnike, kaj šele za računalnike in internet. Če bi pisal na papir, bi pismu dodal še par kapljic vode, da bi bilo videti, kot da se jokam, ko to pišem, na elektronsko pošto pa se to ne da. Dvomim pa, da se je Tanja ali Tina ali kakorkoli ji je že ime kaj dosti sekirala zaradi mojega pisma. Bolj verjetno da so s kolegi zbijali še kakšne šale na ta račun. Prokleti balkanci! Samo ta Tanja ali Tina ali kakorkoli ji je že ime se mi zdi, da je celo Slovenka.

Moram pa javno napisati, da sem sam odločen nasprotnik prometne signalizacije, ki se masovno postavlja pri nas zadnje čase!

Če bodo nadaljevali s takim tempom, bomo imeli kmalu tu samo še cone 30 km/h in avtoceste. In te cone 30 km/h nimajo marsikje nikakršne zveze z varnostjo v cestnem prometu, ampak so preprosto pasti za šoferje. Te cone so po mojem mnenju namenjene v prvi vrsti polnjenju občinskih in mestnih proračunov. Včasih se mi zdi, da pri nas ko kupijo nove radarje dobijo zraven še brezplačno cel kup prometnih znakov za takšne cone. Cone 30 km/h pri šolah in vrtcih pa so v veljavi tudi ponoči in med počitnicami, ko ni šole, pa čeprav je pametna signalizacija, ki se prilagaja razmeram, poznana že dolgo. Pojdite pogledati v tujino, kako se to dela tam, kjer se uporablja logika pri postavljanju prometne signalizacije in kjer vedo, čemu je ta namenjena. Za polnjenje raznih proračunov so namenjeni v razvitih državah davki, ne nora prometna signalizacija in radarji!

Skoraj si upam trditi, da če postaneš župan in celo občino spremeniš v cono 30 km/h, ali še bolje kar cono 10 km/h, ti po moje tu nihče nič ne more. Sprašujem se, ali so pri nas sploh kakšna merila, kje se take cone lahko postavlja in ali to kdo nadzira? Kaj pri tem počne ministrstvo, pristojno za promet? Je že kje zahtevalo umik omejitev, ki so neživljenjska? Se je že kdo vprašal, kaj počne tako imenovana prometna “stroka”? Obstajajo kakšne resne strokovne analize, ki imajo za podlago resnične podatke, kje je taka prometna signalizacija res nujna? So bile prej na teh mestih nesreče z resnimi posledicami in jih sedaj ni več ali gre zgolj za “preventivo”? Bolje kakšnih tisoč con 30 km/h več, kot pa ena premalo. Ko se bodo naveličali con 30 km/h, pridejo na vrsto cone 10 km/h? In nenazadnje, ali je to res varna vožnja, če moraš ves čas gledati z enim očesom na merilnik hitrosti, z drugim očesom pa iskati, kje so nastavljene pasti raznih redarstev?

30 km/h peljati z avtomobilom je pač zelo počasi, sploh pa tako počasi peljati več 100 metrov ali celo kilometrov! Pri tako nizki hitrosti moraš praktično ves čas gledati na merilnik, ker sicer je hitro 50 km/h, za kar pa bi bila po mnenju naše prometne “stroke” najprimernejša kar smrtna kazen. Pa seveda včasih razmere narekujejo tako počasno vožnjo, ne pa vedno, če je cesta normalno pregledna. Samo cone 30 km/h pri nas veljajo vedno, tudi ko ni nikjer nikogar daleč naokrog. Še večji absurd so pa cone 10 km/h. V teh primerih pa bolje da prepovedo vožnjo z motornimi vozili! Oziroma še bolje z vsemi vozili, ker tako počasi je težko peljati tudi s kolesom. Je pa seveda tudi res, da v limiti, ko greš s hitrostjo proti ničli, pada tudi število smrtnih žrtev prometnih nesreč proti nič. Še največ pa bi za prometno varnost naredili, če bi kar prepovedali vožnjo z vozili na motorni pogon. Potem ostanejo samo še nesreče kolesarjev in pešcev.

Ko enkrat večina voznikov ne ve več kakšne so omejitve hitrosti na posameznih odsekih, potem je očitno namen teh obsedenih postavljavcev prometnih znakov končno dosežen! Vožnjo po naših cestah so uspešno spremenili v nočno moro. In po mojem mnenju bi morali pri takem besnem postavljanju con 30 km/h pri nas obvezno uvesti neko pravilo, da se mora tak znak v coni ponoviti vsaj na določeni razdalji, lahko tudi s talnimi oznakami, ker sicer lahko gladko spregledaš, da se že nekaj kilometrov dejansko pelješ v coni 30 km/h, ki velja vse do znaka za preklic, ki pa je lahko skrit nekje daleč za nekim grmovjem!

Marsikdo pri nas kot kaže tudi ne ve ali pa namerno noče razumeti, da je prometni znak za omejitev hitrosti najvišja dovoljena hitrost in ne hitrost, s katero moraš na nekem odseku voziti ali celo s strani postavljavcev prometnih znakov priporočena hitrost! Izven naselja je pri nas privzeta omejitev 90 km/h, ampak marsikje je tako hitra vožnja lahko smrtno nevarna, saj so ceste nepregledne, na cestah so kolesarji in pešci, udarne jame, gosta megla, ko dežuje, cesta drsi, ko sneži, cesta drsi, za povrh pa je še slaba vidljivost. Ampak zaradi tega nihče ne gre postavljati na tisoče in tisoče in tisoče novih prometnih znakov z nižjimi omejitvami! Hitrost je pač potrebno prilagoditi razmeram in vozniškim sposobnostim. Komur to ni jasno, nima kaj delati na cesti. Tudi v naselju pač ne moreš povsod voziti kar 50 km/h in to mora po moje vsak šofer razumeti brez posebnih dodatnih znakov.

Ampak kot opažam niso sposobni vzdrževati niti obstoječe prometne signalizacije, bi pa postavljali še novo in novo. Bom razložil, kaj mislim na konkretnem primeru. Spodnji prometni znak za konec cone 30 km/h leži v Plešivici pri Notranjih Goricah. Znak je zaraslo grmovje, tako da ga voznik težko opazi in lahko še par kilometrov potem vozi 30 km/h, saj se cona kar ne konča in ne konča.

vse foto: Dr. Onyx

Pa če bi se resno lotil raziskovanja, bi takih prometnih znakov zanesljivo našel še veliko. Je kdo odgovoren za vzdrževanje te prometne signalizacije in ali bo morda za tole celo kdo plačal kazen, ker ne vzdržuje prometne signalizacije, ki si jo je dal sam postaviti? Ali pa je kje celo namerno tako, da se lažje voznike lovi na radarje?

Ta isti prometni znak v Plešivici je manj kot teden dni kasneje videti takole. Žal na tem mestu pač ne more rasti več grmovje, ker ste postavili prometni znak. Pa meni osebno je lepše grmovje in zelenje ob cesti, kot pa povsod sami prometni znaki.

Tri kazenske točke! Ste sedaj srečni?

Je pa meni zelo zanimivo, da jim očitno nikakor ne uspe poloviti tistih nekaj zelo nevarnih voznikov, ki pa dejansko norijo po cestah in ogrožajo ostale udeležence v prometu! In v lokalnem okolju vsi poznajo zelo dobro te nevarne voznike. Sprašujem se, le zakaj? Da meni dajo za vozit avto z vgrajenim provido radarjem, jih v parih mesecih vse te spravim ob vozniško. Tako pa lovijo na radarje najraje tiste, ki vozijo 5 km/h ali 10 km/h nad omejitvijo in niso še nikdar povzročili nobene prometne nesreče! Tem pa z veseljem avtomatično pošiljajo položnice. Vse za prometno varnost. Resno? Seveda ne.

Zakaj je Borat Sagdiyev Slovenijo označil kot – a shithole country? Borat Sagdiyev, bolj pravilno bi bilo – hopeless shithole country! Ampak tudi a shithole country je dosti blizu.

In pozor! Tu celo ta tako imenovana prometna “stroka” javno prizna, da so nekatere kazni za prometne prekrške pri nas, upoštevajoč kupno moč oziroma življenjski standard, tudi deset krat višje kot v Nemčiji!

Dear Borat Sagdiyev,

kindly invited to Slovenia! Here it’s even better than in Kazakhstan. You can get a lot of inspiration for new movies in our glorious country. But please drive carefully or you will pay! A lot! We also have funny president, who likes to take a pictures of himself. But our glorious president thinks that we don’t live in shithole country, because he has internet access and his own chauffeur.

 Kind regards, Onyx

Moram po baldrijanove kapljice v lekarno.

Preberi še:
Poklic – Mestni redar
Klub Počasni Voznik

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s