Prihodnost železniškega prometa

V prispevku z naslovom Modernizacija železniškega potniškega prometa sem razmišljal v smeri, kako izkoristiti obstoječe železniške proge in omrežje za to, da bi bil primestni potniški promet bolj uporaben in prijazen do potnikov. Torej v tem primeru se lahko nekaj, kar že obstaja več kot 100 let, samo nadgradi in posodobi z uporabo novejših tehnologij.

Po mojem mnenju pa ima železniški potniški promet prihodnost tudi pri povezavi večjih mest na precej večjih razdaljah in lahko konkurira regionalnemu letalskemu prometu tako po hitrosti, kot tudi udobju vožnje in ceni vozovnic. Hitri vlaki, ki dosegajo hitrosti prek 200 km/h, so znani že dolgo. Japonski Shinkansen ima 50 letno zgodovino. V zadnjih par desetletjih so na Kitajskem zgradili več kot 20.000 km hitrih prog, po katerih drvijo vlaki s hitrostmi prek 300 km/h. Tak silovit razvoj hitrih prog na Kitajskem je bil možen predvsem zaradi njihovega kapitalistično komunističnega gospodarskega modela, kjer je vsa zemlja v lasti države in ljudem lahko zemljo za izgradnjo hitre železnice vzamejo brez pravnih zapletov, za take projekte na Kitajskem ni nujno, da so finančno vzdržni, važno je samo, da se prikažejo v BDP, delovna sila je poceni in ni pravno zaščitena ter še kaj bi se našlo. ZDA na področju hitrih vlakov praktično nimajo nič omembe vrednega, medtem ko je Evropa nekje vmes. Pri nas pa se še vedno mučimo z drugim tirom na primorskem odseku cesarske južne proge Dunaj Trst. Verjetno se je spet zataknilo pri provizijah. To ponavadi pomeni, da nekdo ni dobil tistega, kar meni, da mu pripada. Sem se pa enkrat peljal z našo verzijo hitrega vlaka Inter City Slovenija (ICS) iz Ljubljane v Maribor. Vožnja je trajala skoraj dve uri! Sem potreboval kar nekaj časa, da sem prišel do sape in se ob tem spraševal, zakaj nisem šel z avtom. Z električnim avtom bi bilo zanesljivo tudi bistveno ceneje.

Ampak po mojem mnenju je prihodnost hitrih železniških povezav med večjimi mesti v tehnologiji Hyperloop, kjer vlak lebdi na magnetih (maglev – magnetna levitacija), kar odpravi trenje, hkrati pa je v predoru, po katerem drvi tak vlak izsesan zrak, kar odpravi še zračni upor in hkrati naredi tak sistem neobčutljiv na vremenske pogoje. S tem so ustvarjeni pogoji, da lahko vlak doseže zelo visoke hitrosti, ki so bistveno višje tudi od sedanjih hitrih vlakov ter hkrati za prevoz porabi manj energije. Vlaki, ki bodo narejeni na tehnologiji Hyperloop, bodo drveli s hitrostmi tudi 1000 Km/h. Mogoče bodo celo take vlake izstrelili iz železniške postaje s tehnologijo, ki bo delovala podobno kot naboji pri puškah ali vojaških letalih, kot je bil X-15. Vlak bo tako iz postaje dobesedno izstreljen v predor Hyperloop. Ne vem pa če bodo šli na Kitajskem potem podirati vse obstoječe hitre proge in jih zamenjali s tehnologijo Hyperloop, ali pa bodo počakali par 100 let, da se sedanja investicija v hitre železnice povrne? Ampak tudi če bodo šli podirati celotno obstoječe železniško omrežje hitrih vlakov in ga zamenjali z izgradnjo Hyperloop omrežja, bo to vse šlo v BDP. Nenazadnje se menda tudi rušenje šteje v BDP, kar je meni absurdno in to bi morali že zdavnaj prepovedati z mednarodno konvencijo.

vir: Wikipedija

Ampak Hyperloop tehnologija še nekaj časa ne bo konkurirala moji ideji za modernizacijo železniškega primestnega prometa, kot menijo nekateri, saj na razdaljah do 60 km in vmesnih postajah na razdalji nekaj km taka tehnologija po mojem mnenju ne pride do izraza, saj bi tak vlak moral zavirati še preden bi dobro pospešil iz postaje.

Prihodnost je morda tudi v samo vozečih avtomobilih in avtobusih, ampak da bi lahko ta tehnologija zares odpravila prometne nesreče, prometne zamaške in slabo voljo ob prometnih zastojih, bi morali ljudem prepovedati vožnjo z avtomobili, ker smo za tak sistem ljudje samo velika motnja in samo še ena ovira na cesti. To pa ne verjamem da se bo zgodilo kar čez noč.

Vedno pa je potrebno iskati rešitev za konkretni problem in niso vse rešitve univerzalne za vse probleme.

Poglej še:
The Unstoppable Growth of China’s High-Speed Rail Network
Why The US Has No High-Speed Rail
Top 10 Fastest High Speed Trains in Europe
Hyperloop Explained
The Race to Build the World’s First Hyperloop
How Elon Musk’s 700 MPH Hyperloop Concept

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Google photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: