Sprememba omejitve hitrosti na avtocestah

Zadnjič stojim na enem izmed glavnih križišč v Ljubljani in opazujem avtomobile. Opazujem, koliko od teh avtomobilov, ki se peljejo skozi križišče, je električnih, pri čemer hibridov nisem upošteval. V kakšnih 15 minutah sem opazil samo enega in sicer Renault Zoe, vsi ostali so bili avtomobili z bencinskimi ali dizel motorji, skratka avtomobili z auspuhom, iz katerih se kadi CO2. Ta plin menda segreva ozračje in nam omogoča, da plačujemo za ogrevanje pozimi manj, kot bi sicer. Niso pa vsi s segrevanjem ozračja zadovoljni oziroma ta pojav prinaša tudi nekatere težave.

Možno sicer, da sem še kakšnega električnega spregledal, ker vseh električnih ne poznam, je pa v vsakem primeru statistika zelo slaba, kljub vsem olajšavam in subvencijam, ki se zmečejo za nakup električnih avtomobilov. S takim tempom ne bodo električni avtomobili prevladovali na cestah še naslednjih nekaj desetletji.

Po mojem mnenju je nakup električnega avtomobila trenutno še vedno neprivlačen oziroma jaz vidim več slabosti, kot pa prednosti. Največja slabost električnih avtomobilov se mi zdi njihov doseg z enim polnjenjem in dejstvo, da se ta spreminja z letnim časom oziroma vremenom, saj se ob nizkih temperaturah še skrajša. Za polnjenje večina nima doma primerne infrastrukture oziroma so potrebne predelave električne napeljave, za tiste, ki živijo v blokih, pa je vse skupaj še težje. Polnjenje na javnih hitrih polnilnicah pa tudi ni isto kot točenje bencina. Traja dlje, preveriti moraš, ali je polnilnica prosta, mreža polnilnic še ni tako gosta, kot mreža bencinskih črpalk, poleg tega pa so lahko cene polnjenja skoraj tako visoke, kot daš za bencin. Električni avtomobili se mi zdi da imajo vgrajene še več razne elektronske in računalniške opreme, kar je na prvi pogled sicer v redu, se pa lahko spremeni v nočno moro, ko začne vse to odpovedovat in moraš izven garancije financirat servis avta iz lastnega žepa. Električni avtomobili so kljub subvencijam še vedno precej dražji od “navadnih” avtomobilov. So pa še številne druge slabosti, na katere najprej niti ne pomisliš. Recimo prevažanje večjega tovora ali vleka počitniške prikolice je lahko že problem pri električnem avtu, saj vse to močno vpliva na doseg in ga lahko še bistveno skrajša.

Imajo pa električni avtomobili seveda tudi nekatere prednosti. Če jih polniš doma je trenutno vožnja cenejša, kot pri “navadnih” avtomobilih na bencin ali dizel, samo to je po mojem mnenju prednost, ki je samo začasna. Ko bo električnih avtov bistveno več, bodo bistveno dvignili davke oziroma trošarino za elektriko, saj so trošarine od pogonskih goriv sedaj pomemben vir proračuna. Ta izpad bo država zanesljivo nadoknadila. Prednost električnega avtomobila je tudi v tem, da imajo manj sestavnih delov in potrebujejo manj servisa. Tako odpadejo menjave raznih oljnih filtrov, svečk in podobnega. Če pa moraš zamenjati baterijo, pa je ta strošek pri električnem avtu zelo visok in takoj nadoknadiš vse prihranke pri servisih. Menda so električni avtomobili tudi boljši za vožnjo, saj hitreje pospešujejo, ampak glede na stil vožnje na naših cestah to verjetno ni neka prednost. Oziroma to in dejstvo, da so električni avtomobili še bolj polni razne računalniške in elektronske opreme je verjetno celo slabost, saj so vozniki čedalje starejši in imajo s tem samo težave, ker so navajeni na avtomobile, ki so bili preprosti za uporabo in nisi potreboval navodil in posodabljanja programske opreme. Zdi se mi, da želijo biti električni avtomobili nekakšni pametni telefoni na štirih kolesih, vključno z idejo, da se jih zamenja na vsakih nekaj let, kar večina finančno ne bo zmogla.

In ko sem tako stal v križišču in prešteval električne avtomobile, mi je padla na pamet ideja, da bi na naših avtocestah spremenili omejitev hitrosti in sicer tako, da bi bila najvišja dovoljena hitrost za vozila z notranjim izgorevanjem 110 km/h ali morda še bolje celo samo 90 km/h, medtem ko bi za električne avtomobile ostala 130 km/h oziroma tam kje cesta dopušča, bi se dvignila omejitev do največ 160 km/h. Čakam pa še na idejo, kako bi lahko izgledal prometni znak za takšno selektivno omejitev hitrosti glede na vrsto osebnega avtomobila.

Iz ekološkega vidika se tako zmanjša onesnaževanje, saj se to pri bencinskih motorjih znižuje z nižjo povprečno hitrostjo, hkrati pa se motivira nakup električnega avtomobila. Je pa seveda tudi res, da električni avtomobilih pri višjih hitrostih porabijo še več elektrike in je tako domet še krajši.

Ta ideja je sicer zlobna, ampak kot sem opazil, zlobne ideje imajo pri nas največjo možnost, da se primejo.

Sam bom pa še naprej ostal pri avtomobilu z bencinskim motorjem in ročnim menjalnikom, ne glede na omejitve na avtocestah in ne glede na vse olajšave, ki jih država ponuja ob nakupu električnega avtomobila. Ne želim se odreči vonju po bencinskih hlapih na bencinski črpalki. Lastniki kakšnega Forda Mustanga pa cenijo tudi zvok V8 bencinskega motorja, o čemer lahko lastniki dragih električnih avtomobilov samo sanjajo. Tudi ne maram, da mi avtomobil spremenijo v nekakšen pameten telefon, po možnosti še s plačljivo naročnino za posodobitve programske opreme. To je samo še ena nepotrebna položnica več.

Predlog sem objavil tudi na portalu predlagam.vladi.si, kjer pa pričakujem samo še en boleč poraz s prek sto glasovi proti.

Oddajte komentar

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Odjava /  Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Odjava /  Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Odjava /  Spremeni )

Connecting to %s


%d bloggers like this: